Case Sommercation 

Mission:

Influenterne Pernille Rosenkilde og Virgil Nicholas tog på en mission udstykket af Eurowoman og Euroman, hvor de skulle finde små hemmelige steder, der giver en fornemmelse af Europa i Danmark.


Formål:

I samarbejde med Renault, V6 og L’oreal udviklede Unique Social ”Sommercation” Konceptet, som primært var drevet af videocontent eksponeret gennem Egmonts og influenternes kanaler.

Influenterne Pernille Rosenkilde og Virgil Nicholas tog på en mission udstykket af Eurowoman og Euroman, hvor de skulle finde små hemmelige steder, der giver en fornemmelse af Europa i Danmark.

Pernille Rosenkilde og Virgil Nicholas tog på eventyr i Danmark, hvor de på en fire-episoders rejse forsøgte at finde små gemte perler i det danske land, som kunne give en følelse af, at man var i et andet Europæisk land. Formålet var, at vise de skjulte skatte som Danmark gemmer på, og oplyse relevante interessenter om, at man ikke nødvendigvis skal rejse langt for at få den følelse man har, når man rejser i andre lande.  

 

Løsning:

De centrale kommunikatører var Pernille Rosenkilde og Virgil Nicholas, som i samarbejde med Renault, V6 og L'Oréal rejste rundt i Danmark. Det primære content bestod af fire videoer tiltænkt IGTV. For at skabe en rød tråd, øge rækkevidden og relevansen af konceptet, blev der aktiveret flere kanaler over en 4 ugers perioder med forskellige typer content der støttede op om de aktuelle episoder. Der blev derfor aktiveret følgende kanaler i kampagneperioden: 

Eurowoman og Euroman

  • Facebook

  • Instagram

  • Nyhedsbrev​

  • ALT.dk og Euroman.dk

  • Online Advertorial

  • Influenter Pernille Rosenkilde og Virgil Nicholas

  • @prosenkilde

  • @virgthebird